עתירה לבג"ץ: הורה למדינה להפסיק חיפושים בטלפונים ללא צו

אליהו גרין No Comments on עתירה לבג"ץ: הורה למדינה להפסיק חיפושים בטלפונים ללא צו

בעתירה נטען, כי החיפושים מתבצעים בניגוד להוראות החוק ופוגעים בזכויותיהם החוקתיות לפרטיות ולהליך הוגן של אלפי נחקרים מדי שנה

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסניגוריה הציבורית הגישה הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ נגד היועצת המשפטית לממשלה, פרקליט המדינה ומשטרת ישראל בבקשה לקבוע כי נהלי הפרקליטות והמשטרה – המאפשרים לבצע חיפוש בטלפונים ניידים ללא צו שיפוטי, על בסיס הסכמה של נחקר, אינם חוקיים ויש להורות על ביטולם.

בעתירה נטען, כי החיפושים מתבצעים בניגוד להוראות החוק ופוגעים בזכויותיהם החוקתיות לפרטיות ולהליך הוגן של אלפי נחקרים מדי שנה. "כל חיפוש במכשיר הטלפון הנייד של נחקר חושף לעיני החוקר את עולמו הפנימי וסודותיו הכמוסים ביותר. מעבר לכך, במכשיר הטלפון הנייד של כל אחד מאיתנו שמורות עשרות אלפי אינטראקציות עם אלפי אנשים שונים – חלקן אינטימיות ממש. חיפוש בטלפון הנייד של חשוד אחד, אפוא, פוגע אנושות לא רק בפרטיותו שלו, אלא בפרטיותם של אותם אלפי אנשים שבחרו לחלוק את סודותיהם האישיים ביותר עם בעל מכשיר הטלפון – מבלי שהעלו על דעתם ששוטרי משטרת ישראל ייחשפו למידע זה".

במסגרת העתירה הסניגוריה הציבורית טוענת שהסכמתו של נחקר המצוי בחדר החקירות, לעיתים קרובות כשהוא אזוק, לא יכולה להיות הסכמת אמת, ובכל מקרה – הנחקר לא יכול לוותר על זכותם לפרטיות של אותם צדדים שלישיים – והגורם היחיד שיכול להגן באופן אמיתי על פרטיות הנחקר ועל פרטיותם של צדדים שלישיים הוא בית המשפט בלבד.

לאחר פרסום הנחיות הפרקליטות והמשטרה בנושא – פנתה הסניגוריה הציבורית בדרישה להורות על ביטול הסעיפים המאפשרים ביצוע חיפוש בטלפונים ניידים ללא צו שיפוטי, שכן אלו מנוגדים לטענתה ללשון החוק הקובעת במפורש כי החיפוש " לא ייערך חיפוש… אלא על פי צו של שופט…".

ב סניגוריה הציבורית אומרים כי פניות אלו לא זכו למענה לגופו של עניין, למרות תזכורות רבות ומכתבי עדכון רבים שנשלחו בנושא. בהיעדר מענה – ובחלוף פרק זמן ממשי של למעלה משנה ומחצה מאז פנייתנו בנושא – הוגשה העתירה.

לפיכך, מבקשת הסניגוריה הציבורית בעתירה כי ביצוע חיפוש במכשיר טלפון נייד ייעשה אך ורק בהתבסס על צו שיפוטי, וכי בג"ץ יורה על ביטול הסעיפים המתירים לבצע חיפוש בחומר מחשב בהתבסס על הסכמת הנחקר.



0 תגובות